naše škola

autor stránek

škola očima dětí - 2011/2012

ROZLOUČENÍ ŽÁKŮ 9. TŘÍDY SE ŠKOLOU

Vážený pane starosto, pane místostarosto, vážená paní ředitelko, drazí rodiče, milí učitelé a spolužáci, nastal čas, kdy jsme my deváťáci pokořili Základní školu v Trhovém Štěpánově, a nezbývá nám nic jiného, než předat žezlo dalšímu ročníku. Stojíme tu teď a vzpomínáme…
Zdá se nám to jako včera, kdy jsme této škole řekli poprvé „Dobrý den“ jako právoplatní školáci. Úskalími čtení, psaní a počítání nás tři roky úspěšně prováděla paní uč. Libuše Dvořáková. Poté nás převzala pí. uč. Martina Nováková, která nás naučila, jak mezi sebou vycházet. V 5. třídě jsme poprvé neměli učitelku, ale pana učitele Martina Limburka, který nás úspěšně převedl na druhý stupeň.
V 6. třídě jsme dostali pí. uč. Gerdu Hoffmannovou, dnes již Pastorkovou. Bohužel jen na 1 rok, protože se nám později pochlubila, že bude mít miminko. A tak jsme s napětím očekávali, co nás čeká v sedmičce. 1. září se ve dveřích objevil náš skvělý třídní učitel p. Petr Dymák, který se o nás staral jako o vlastní až dodnes. Pomohl nám dát naši třídu dohromady a zlepšit vztahy mezi námi. Všem těmto učitelům moc děkujeme za vstřícnost, pomoc, dobrou radu a ochotu nás třeba jen vyslechnout.
Naše poděkování patří i ostatním učitelům: p. uč. Janu Balšánkovi za to, že nás naučil sčítat a odčítat, pí. uč. Olze Mládkové za pomoc při vybírání středních škol, pí. uč. Haně Pokorné za to, že nás naučila správně používat tvrdé a měkké i, p. uč. Martinu Vrbickému za zajímavé provedení našimi dějinami a samozřejmě naší milé pí. ředitelce Květě Kuželové za informaci, že existuje i jiný světový jazyk než čeština.
Milí učitelé, neměli jste to s námi vždy lehké, a proto vám děkujeme za trpělivost. Nikdy nezapomeneme na těch krásných 9 let, co jsme zde prožili. Rozutečeme se do světa a některé lidičky už nemusíme potkat. Cítíme, jak se nám svírají srdíčka a do očí se nám derou slzy. Proto říkáme „Nashledanou“ a věříme v písmenka, která to slovo ukrývá.
                                                                                                                                  žáci 9. třídy

POHÁDKOVÝ HRAD V SÁZAVSKÉM KLÁŠTEŘE – VÝLET 2. A 3. TŘÍDY

Dne 22.5. jsme byli na výletě v Sázavském klášteře. Prováděla nás včelka Mája. Viděli jsme hodně zajímavostí. Moc se mi líbilo, když fenka Róza uklízela tenisový míček. Byly tam různé obchůdky. Nádherní byli i skřítkové. Když jsme splnili všechny úkoly, šli jsme za drakem. Děkujeme za krásný výlet.
                                                                                                       Denisa Limburková ze 3. třídy

KLUB MLADÝCH DIVÁKŮ – 22.5. 2012

Do Prahy jsme jeli jako obvykle autobusem. Jízda byla celkem pohodová (žádné kolony). Nejprve jsme šli do zahrad Pražského hradu. Někdo si to možná představuje jako záhonek, kde si prezident pěstuje mrkev do polívky, ale skutečnost je úplně někde jinde. Všude plno schůdků a místo mrkve tam pěstují citróny. Podívat se tam, bylo určitě zajímavé. Dále jsme šli pěšky na Malostranské náměstí, kde jsme měli asi hodinový rozchod. Nakonec přišlo na řadu samotné představení „Nájemníci pana Swana“. Pan Swan se dostane se svým podnájemníkem Normanem, který je ve všem nevinně, do finančního podvodu. Pan Swan si totiž nabral nespočet sociálních příplatků i na osoby, které se již dávno odstěhovali. Navíc přemluví Normana, aby se vydával za něho, protože za ním přijde sociální úředník, jelikož pan Swan volal na sociální úřad kvůli vymyšlené smrti svého podnájemníka. Do jeho bytu ještě přijde paní z nějaké organizace, která mu chce pomoci se „smrtí“ podnájemníka. Sociální pracovník se opije, manželka pana Swana sní spoustu prášků, ale nakonec všechno dobře dopadne. U tohoto představení se všichni hodně nasmáli a hlavně se nám líbilo. Ostatně i celý KMD se letos vyvedl.
                                                                                                                   Petr Dušek z 8. třídy

KLUB MLADÝCH DIVÁKŮ – 27.4. 2012

Byl pátek 27. dubna a každý, kdo jel na KMD, se strašně těšil. Ale nejdříve jsme museli ještě vydržet dvě hodiny ve škole. Přesně v půl desáté se všichni natěšení účastníci sešli před školou. Jely děti od 5. do 9. třídy. Jela s námi také pí. uč. H. Pokorná a p. uč. M. Vrbický. Okolo 11 hodiny jsme šli do Muzea Policie ČR. Všechny to tam určitě bavilo, protože jsme plnili různé úkoly. Některé těžké, některé zase lehké. Poté jsme šli na rozchod do obchodního domu My Tesco. A nakonec jsme šli na divadelní představení, které se jmenovalo Král Lear. Hrálo se v divadle ABC. Bylo 6 hodin, když jsme se vraceli domů. Rozloučili jsme se s kamarády a šli domů. Všichni členové KMD se určitě těší na další představení.
                                                                                  Martina Kudynová a Marie Třešňáková ze 6. třídy

PROJEKTOVÝ DEN

Projektový den Žákovského parlamentu měl být už před Vánocemi, ale nakonec se uskutečnil až 4. dubna. Nějakou výhodu to ale mělo. Aspoň se všichni těšili o něco víc. Dva dny před projektovým dnem jsme se dost honili, abychom to vůbec stihli. Dodělávali jsme seznamy skupin a dolaďovali aktivity, které se budou plnit. Když jsme prošli seznamy a spočítali jsme, jestli tam jsou všichni, oddychli jsme si. Ale něco jsme opět nedomysleli a najednou zase byly nervy, že to nezvládnem. Nakonec jsme vše stihli a děti si tak mohly vyzkoušet pletení pomlázek nebo malování motýlků, hrály různé soutěže, z kousků papírů skládaly různá zvířata, a aby se trochu zahřály, tak si zaběhaly přes překážkovou dráhu nebo si zahrály židličkovanou. Na závěr si mohli odpočinout ve filmové třídě. U něčeho se i děti zasmály a pobavily a my doufáme, že se jim to aspoň trochu líbilo.
Chtěli bychom moc poděkovat paní ředitelce, že nám celou akci povolila a my jsme se mohli pobavit a na chvíli zapomenout na školní povinnosti. A pak nesmíme zapomenout na naše paní učitelky a pány učitele, kteří nám pomáhali. Byli to: p. uč. Balšánek, p. uč. Dymák, p. uč. Limburk, pí. uč. Früblingová, pí. uč. Chvojková, pí. uč. Kakosová, pí. uč. Krucká, pí. uč. Mládková, pí. uč. Nováková a pí. uč. Vinšová. A abychom nezapomněli, děkujeme celému Žákovskému parlamentu.
                                                                                                   Markéta Drážková a Jana Svobodová

LYŽAŘSKÝ KURZ

Dálnice letí kolem našeho auta a kapky deště neúnavně buší do předního okna. Stále musím myslet na různé zážitky z letošního školního lyžařského výcviku. První den (v sobotu) jsem se probudil jako vždycky s tím, že naši přijedou z nákupu. Taky se tak stalo, jenom s tím rozdílem, že polovina nákupu byla pro mě. Asi o tři hodiny později jsem seděl v autobuse. Kolem ubíhaly lesy, pole, louky. Jak jsme vjížděli do města, začaly se pomalu objevovat špičky hor a osamocené kusy sněhu. Kolem čtvrté jsme dorazili ke kapličce a odtamtud nám lyže a ostatní velké věci odvezlo auto až k penzionu. My jsme tam museli šlapat sněhem (zkratkou). Když jsme se tam úplně zmáčení (protože jsme se cestou hrozně propadali) dostali, začalo vykládání zavazadel. Asi v pět jsme byli v pokoji a začali si vybalovat. Kromě hrozného smradu byl pokoj postižen další pohromou. Jen co jsme přijeli, vybalili si a zabydleli se, jeden z mých spolubydlících se rozhodl, že zjistí, jak pevně je přivrtána polička nad umyvadlem. Polička samozřejmě jeho zkoušku nevydržela a byla vylomena ze zdi. Večeře proběhla vcelku mírumilovně a zábava byla také vynikající. Nakonec jsme byli rádi, že jsme ve 12 hodin usnuli, protože dřív to bylo opravdu nemožné. Celý týden byl výborný a lyžování mě bavilo. Doufám, že se to i příště takto vydaří.
                                                                                                            Daniel Kratochvíl ze 7. třídy

KLUB MLADÝCH DIVÁKŮ – 12.1. 2012

Ve čtvrtek 12. 1. jsme nastoupili do autobusu směrem na Prahu. Po příjezdu do Prahy jsme šli do tiskárny Europrint. Byl to pro nás opravdový zážitek. Mohli jsme tam vidět obrovské stroje, role papíru větší než my a podobně. Myslím, že všechny z nás zajímalo, jak se tisknou letáky, časopisy a knížky. Po rozchodu na Novém Smíchově jsme vyšlapali kopec na Petřínskou rozhlednu. Odtud jsme měli celou Prahu jako na dlani. Vedle rozhledny jsme zašli do zrcadlového bludiště, kde se všichni řádně vydováděli. Nakonec jsme šli do divadla. Divadlo Na Prádle je jen malinké, ale to nevadilo. Byli jsme na představení „I motýli jsou volní“, což je o slepém muži mladšího věku, který se zamiluje do trochu potrhlé sousedky. Toto představení se určitě všem líbilo a už se těšíme na další KMD.
                                                                                                   Petr Dušek a Jiří Charvát z 8. třídy

EKOCENTRUM – 5. TŘÍDA

Pan učitel nám koncem listopadu oznámil, že pojedeme do Vlašimi na výlet do ekocentra. Ráno jsme se všichni sešli na autobusové zastávce. Poté jsme nastoupili do autobusu. Cesta autobusem byla trochu „rušná“. Potom jsme šli kousek pěšky, ale zvládli jsme to. Když jsme konečně došli do ekocentra, tak si s námi naše průvodkyně Jana povídala o barvách, protože náš program se jmenoval „Svět barev“. Pak jsme hráli hru o barvách. Zanedlouho přišla na řadu nejzajímavější část, barvení triček. Vzali jsme si trička a zamotali je provázkem. Jana je dala do hrnce s teplou vodou a po chvíli jsme měli krásně batikovaná trička. Po skončení programu jsme šli ještě do cukrárny. Zde jsme si koupili něco na zub. Pak jsme šli na nádraží, kde jsme čekali na vlak. Když přijel, nastoupili jsme a zase bylo „rušno“. Po příjezdu do Trhového Štěpánova jsme šli do školy, protože jsme měli ještě jednu hodinu.
                                                                                       Marie Dušková a Veronika Šimková z 5. třídy

KLUB MLADÝCH DIVÁKŮ – 18. LISTOPADU

Dne 18. 11. se konal Klub mladých diváků. Jeli jsme sice až po 4. hodině, přesto jsme se velice těšili. Před školou jsme čekali na autobus, který po chvíli přijel. Všichni jsme nastoupili a jeli jsme do Prahy. V Praze jsme nejprve navštívili letiště Ruzyně. Autobusem jsme projeli celou Ruzyni a viděli jsme startující a přistávající letadla. Nejvíce se nám líbilo letadlo Jumbo, které bylo na letišti největší. Pak jsme se šli ještě podívat na hasičskou zbrojnici. Potom jsme nastoupili do našeho autobusu a jeli jsme na rozchod do nákupního centra Palladium. Zde jsme šli do McDonald´s, kde jsme si dali občerstvení. Poté jsme se šli podívat po některých obchodech. Po skončení rozchodu jsme si dali sraz u vchodu a vyrazili jsme do Divadla Hybernia na představení Quasimodo. Bylo velmi hezké a také jsme u toho nasmáli. Nejvíce se nám ale líbila různá taneční vystoupení. Výlet se nám moc líbil a máme z něho hezké zážitky.
                                                                                   Lucie Petrásková a Tereza Vaníková ze 7. třídy

PLAVÁNÍ 2. TŘÍDY

Na plavání jsme jezdili každou středu autobusem do Vlašimi. Silnice vede přes les, a proto jsme občas cestou mohli vidět i srnky. Když jsme přišli do bazénu, převlékli jsme se do plavek, osprchovali jsme se a hurá do vody! Tedy ne hned, ale až když nám to paní učitelky dovolily, protože ještě neumíme dobře plavat a je to nebezpečné. Po rozcvičce „na suchu“ jsme šli plavat. Plavali jsme prsa, znak, pod vodou, lovili jsme puky. Také jsme skákali do vody, potápěli jsme se nebo jsme plavali jako delfíni. Na konci hodiny jsme si mohli chvilku hrát, klouzat se na skluzavce nebo jsme soutěžili s destičkami a kroužky. Po hodině jsme se zase osprchovali, převlékli, usušili jsme si hlavy (hlavně dívky) a dali si něco dobrého ke svačině. Potom jsme šli na autobus, cestou zpět jsme museli přestupovat. Když jsme přijeli do Trhového Štěpánova, zašli jsme do obchodu pro něco „na zub“ a ve škole jsme už vyučování nestihli, a tak jsme šli rovnou na oběd a do družiny. Plavání bylo prima, všem se nám moc líbilo. Někteří z nás se plavat naučili a ti, kteří to už uměli, se zlepšili. Po 5 lekcích jsme všichni dostali „mokré vysvědčení“. Již nyní se těšíme na příští rok, kdy snad budeme na plavání jezdit zase. Kdo umí plavat, tomu nehrozí ve vodě žádné nebezpečí.