naše škola

autor stránek

škola očima dětí - 2013/2014

PROSLUNĚNÁ ANGLIE

Již dlouho jsme se na tuto cestu velmi těšili. Za doprovodu učitelů a paní ředitelky nastoupilo 7 žáků naší školy z 8. a 9. třídy ve středu odpoledne (14. 5. 2014) do autobusu, který dále jel ještě pro žáky do Postupic a Divišova. Cesta byla velmi dlouhá a po necelých 17ti hodinách, kolem půl šesté ráno druhého dne, jsme dorazili do Francie.
Po dalších dvou hodinách, kdy jsme museli překonat kanál La Manche, jsme se dostali do toužebně očekávaného Londýna. Naše první zastávka byla na jedné z nejproslavenějších kuriozit Londýna, tedy Londýnském oku, kde se nám naskytl nezapomenutelný výhled. Naše cesty dále pokračovaly kolem řeky Temže, kde jsme si zvěčnili Big Ben a budovy parlamentu. Večer jsme se všichni rozjeli do anglických rodin, které se o nás po zbytek dní dobře staraly.
V dalších dnech jsme měli možnost vidět Trafalgar Square a Hyde Park, další známé památky Londýna, při čemž jedním z největších zážitků byl piknik v centru Hyde Parku. Byli jsme dokonce svědky příjezdu prince Williama do Buckinghamského paláce. Tato stavba nás ohromila svou majestátností, stejně jako neobvyklá krása anglické architektury vůbec. Na naší návštěvě jsme nemohli minout ani neméně slavný Tower Bridge.
Poslední den jsme navštívili starobylé městečko Rochester, kde jsme ochutnali známou anglickou specialitu - Fish and chips, což je něco jako filé a hranolky.
Poslední den jsme prožili v Bruselu, kde jsme měli možnost vidět „Mini - Europe“ – výstavu napodobenin nejznámějších staveb Evropy. Poobědvali jsme v překrásném parku před katedrálou sv. Michaela.
Cesta zpět byla náročnější díky všudypřítomné únavě, ale trocha nepohodlí nám nic neubrala na zážitcích, které jsme si vezli domů.
V pondělí kolem 8. hodiny jsme se rozloučili s přáteli z Divišova a Postupic, se kterými jsme navázali přátelské vztahy. Kolem 9. hodiny nás s otevřenou náručí přivítal dobře známý Trhový Štěpánov. Jak se říká – všude dobře, doma nejlépe.
Celý výlet jsme si za krásného, slunečného počasí velmi užili. Děkujeme za něj vedení školy i našemu doprovodu.
                                                                                                              Daniel Kratochvíl z 9. třídy

HORY SE ŠKOLOU

Od školy jsme odjížděli brzy ráno v půl osmé. Cesta autobusem byla pohodová. Měli jsme jednu zastávku. K chatě Slovanka jsme dorazili v jedenáct hodin. Čekali jsme až uklidí pokoje a pak jsme se ubytovali. V šest hodin večer jsme šli na večeři. Po večeři následoval program: hry a diskotéka, na které tančil i pan učitel Dymák.
Další den jsme šli lyžovat a rozdělili nás do družstev. Já jsem se dostala do druhého družstva, kde jsme byli společně se snowboardisty. Ze svahu jsme odešli v půl čtvrté a po večeři následoval program. Tak podobně vypadaly další dva lyžařské dny.
Ve středu jsme jeli do Babylonu. Nejdříve aquapark. Moc jsme si to tam užili. Potom iQpark. Bylo tam hodně zajímavých věcí. Nakonec byl lunapark. Připomněli jsme si tam atrakce z dětství.
Čtvrtek a pátek byl zase lyžařský. Bylo to úžasné. V sobotu jsme už museli jet domů. Cesta zpět byla také v pohodě. Všichni jsme se už těšili domů. Těšili jsme se na setkání s rodiči a sourozenci. Moc se mi na horách líbilo a příští rok pojedu znovu. Už se moc těším.
                                                                                                            Veronika Fialová ze 7. třídy

PLAVÁNÍ 2. TŘÍDA

Během října a listopadu absolvovaly děti z 2. třídy 5 lekcí plaveckého kurzu. A jak se jim ve vlašimském bazénu líbilo?

Plavání je velmi zábavné a užitečné. (Bára)
Mám ráda plavání. (Terezka V.)
Plavání mě baví. (Pepa)
Plavčice byly na nás hodně. (Anička J.)
Plavu ráda pod vodou. (Valinka)
Také ráda plavu. (Zuzana N.)
Na plavání závodíme. (Lili)
Plavčice nám půjčovaly míčky. (Pája K.)
Baví mě plavat. (Kája)
Někdy byla voda studená, někdy teplá. (Vít V.)
Líbilo se mi tam. (Tereza H.)
Rád jezdím vlakem. (Martin Č.)
Hodně jsem se toho naučila. (Adéla S.)

EKOCENTRUM 9. TŘÍDA

Dne 12.11. 2013 jsme byli ve Vlašimi v Ekocentru na vzdělávacím programu Hořká chuť čokolády. Na začátku jsme se seznámili s vedoucím a poté probíhal program o čokoládě. Učili jsme se o tom, jak a kde čokoláda vznikla a kolik úsilí je potřeba vynaložit na její vypěstování. Výuka se střídala s různými hrami. Na konci programu jsme ochutnali neznámou čokoládu, která byla výborná. Odjeli jsme asi v 10:30. Všem se nám to líbilo.